Muscel Racing Contest, evenimentul care reprezintă
startul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2010, va
rămâne în istoria automobilismului românesc, marcând debutul Grupei
I şi al Campionatului Naţional al Vehiculelor Istorice de
Competiţie. Pe lista de înscrieri figurează deja Călin
Popescu Tăriceanu (Lancia Fulvia HF 1600), Alexandru Ciolan (MGC
GT), Cristian Stoian (Opel Rekord 1900), Valentin Matei (Fiat 128
Rally), Horia Popescu (Renault Alpine 110), Costin Gănescu (Porsche
911), Nicu Iordache (Renault 12 Gordini).
Concurenţii fac parte din Autoclasic
Sport&Club, clubul al cărui principal obiect de
activitate îl reprezintă competiţiile dedicate automobilelor
istorice şi care a avut iniţiativa de a organiza sub egida FRAS
Campionatul Naţional al Vehiculelor Istorice de Competiţie.
„Am primit cu mare bucurie propunerea celor de la Autoclasic
Sport&Club şi, aşa cum s-a întâmplat şi în alte discipline sau
ramuri ale automobilismului şi kartingului, intrate recent în
familia FRAS, am sprijinit acest demers. Ne bucuram că înregistram
acest moment istoric şi sunt convins că întrecerea acestor
bijuterii pe patru roţi va reprezenta un plus pentru sportul cu
motor din România”, a declarat preşedintele FRAS, Ovidiu
Mazilu.
Horia Popescu, administrator Autoclasic
Sport&Club şi cel care este sufletul iniţiativei care a condus
la acest moment istoric, spune: „O categorie a automobilismului
sportiv pe nedrept trecută cu vederea îşi intra încet în drepturi
graţie sprijinului FRAS.. Este mai puţin de un an de când am apărut
pentru prima dată în postura de invitaţi la cursa de la Sinaia. De
atunci, am mai fost la ediţia I a Muscel Racing Contest, la Raliul
Argeşului 2010 şi iata-ne, din nou la Câmpulung, de data aceasta
oficial la startul cursei. Am ales litera „I” în mod fericit
pentru a denumi această grupă din motive evidente. Le mulţumesc
prietenilor mei care au facut eforturi mari să îşi pregătească
maşinile şi să îşi facă licenţe, abia aşteptăm weekend-ul 21-23 mai
2010, weekend-ul primei curse oficiale a maşinilor istorice în
România.”
GRUPA I
Participă automobilele istorice de competiţie care
îndeplinesc următoarele condiţii:
1. să fie vehicul istoric conform legilor din România, în
conformitate cu Ordinul Ministerului Transporturilor nr.1700/2005,
care precizează: „vehiculele istorice sunt cele pentru care
perioada trecută de la încetarea fabricaţiei tipului respectiv de
vehicul este de cel puţin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi
originale, restaurate şi reconstruite”. În CNVC Dunlop 2010, pentru
automobilele încadrate la Grupa I anul de încetare a fabricaţiei
tipului respectiv de automobil trebuie să nu fie mai recent de anul
1976.
2. să fie conform cu fişa de omologare FIA din perioada
respectivă
3. să fie în acord cu anexele K şi J din FIA
4. pe clase de cilindree echivalentă- Clasa I1 cmc; Clasa I2 > 2000 cmc
Echipamentul de securitate trebuie să fie conform Anexei J – FIA.